סוף למהומות • מבנה הישיבה יפונה בהסכמה

    כזכור, אמש הפגינו עשרות בחורי ישיבה בעקבות כוונת עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להרוס את הקומה העליונה שנבנתה בישיבה ללא אישורים ובניגוד לחוק. עד כה נעצרו חמישה בחורים שהפרו את הסדר במתחם הישיבה והפריעו להליך הפינוי.
    ישראל אוחיון | צילום: מדברים תקשורת 8 Comment on סוף למהומות • מבנה הישיבה יפונה בהסכמה

    פרשת הריסת המבנה הלא חוקי בישיבת 'פני שמואל' • חברי הכנסת החרדים הגיעו היום להסכמה עם נציגי המשטרה על פינוי המבנה ועל הריסתו במהלך בין הזמנים • האם השקט יחזור לרחובות בית וגן?

    כזכור, אמש הפגינו עשרות בחורי ישיבה בעקבות כוונת עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להרוס את הקומה העליונה שנבנתה בישיבה ללא אישורים ובניגוד לחוק. עד כה נעצרו חמישה בחורים שהפרו את הסדר במתחם הישיבה והפריעו להליך הפינוי.
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מדגל התורה, סיכמו עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, כי מבנה ישיבת פני שמואל בשכונת בית וגן בירושלים יפונה בהסכמה תוך מספר ימים.

    בפגישה בה השתתפו גם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, סגן ראש העיר ישראל קלרמן ויועצו הבכיר של ראש העיר, אברהם קרויזר, הגיעו הצדדים להסכמה, כי הישיבה והעירייה יגישו בקשה משותפת לבית המשפט על דחיית ביצוע הצו לימי בין הזמנים.

    בפגישה סוכם עוד, כי הריסת החלק הבלתי חוקי שנבנה בבניין הישיבה, ייהרס באופן עצמאי על ידי הישיבה, וזאת כחלק מהסיכום עם העירייה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה.

    הבוקר חודשה ההפגנה שהחלה אמש אמש ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן. המשטרה עצרה שבעה בחורים. בני הישיבה יצאו לרחובה של עיר עם ספרי תורה, בניסיון למנוע בגופם את ההריסה.

    כזכור, אמש הפגינו עשרות בחורי ישיבה בעקבות כוונת עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להרוס את הקומה העליונה שנבנתה בישיבה ללא אישורים ובניגוד לחוק. עד כה נעצרו חמישה בחורים שהפרו את הסדר במתחם הישיבה והפריעו להליך הפינוי.

    בשעות האחרונות עמלו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מול נציגי המשטרה ובהם המפכ"ל רוני אלשיך, וזאת בכדי לנסות להשיג הסכמה, לפיה לא יהרסו את הקומה כמתוכנן – אלא רק לאחר שהישיבה תפונה בהסכמה במהלך חופשת בין הזמנים בחג הפסח. המהלך צפוי להרגיע את הרוחות בשכונה ולהשיב את הסדר על כנו.

    במכתב רשמי של הישבה שנשלח להורי התלמידים נכתב כי "
עקב התנכלויות של עיריית ירושלים והריסת מבנה הישיבה אנו נאלצים להודיע לכם שאין יותר לימודים בישיבה והאחריות על התלמידים מוטלת על עיריית י-ם והעומד בראשה מר ניר ברקת

".

    מהמשטרה נמסר היום כי "במהלך ביצוע צו הריסה של חלק ממבנה בשכונת בית וגן, נעצרו 7 חשודים מהם 3 קטינים בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים. על שניים מהעצורים נתפסו סכינים. החשודים הועברו לחקירה וכעת שקט במקום".

    ומה אומרים בעירייה?

    מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "מדובר בצו הריסה מביהמ"ש לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי ב-5 החלטות שונות, אשר כולן קבעו כי דין צו ההריסה חוקי ושעליו להתבצע כנדרש בחוק. מדובר במקרה חריג ומיוחד, בו מוסד אשר קיבל תוספת בניה בהיתר לבקשתו בשטח של כ-300 מ"ר, אך לצערינו חלף היתר זה בנה ללא היתר וללא כל אישור חוקי בשטח כולל של למעלה מ1,000 מ"ר. צו ההריסה מבית המשפט מתייחס רק להריסת הקומה העליונה בשטח של כ-350 מ"ר ועבירת בניה נוספת שנבנתה תוך כדי ההליכים משפטיים שנוהלו לגבי בניית הקומה על הגג".

    עוד אורמים בעירייה: "יש להצטער על כך שכל הבנייה בוצעה בהפרת צווי ביהמ"ש, תוך החרמת כלים והפרת הסכמות והתחייבויות פעם אחר פעם. יתר על כן, מדובר בביצוע בניה לא חוקית בהיקף עצום ומחומרים קלים שלא ניתן לקבל היתר בגינן והם מהווים פגיעה חמורה, בבטיחות הציבור, חוק התכנון והבניה, ופגיעה בחזות העיר ותכנונה. לאור כל האמור אין מנוס מלהתייחס למקרה זה כאל עבירה המהווה התרסה נגד שלטון החוק ותכנון העיר ירושלים".

    "על אף כל זאת ולפנים משורת הדין, נוהלו מגעים אינטנסיביים למול נציגי הישיבה כדי להגיע לפתרון מוסכם ולהבנה לגבי העתיד, אך כל הסיכומים, ההתחייבויות וההבנות, הופרו באופן בוטה וללא אחריות מינימלית מצד ההנהלה. יודגש שוב, כל התחייבויות המפורשות של נציגי הישיבה למשטרת ישראל, לבית המשפט ולעירייה, לבצע הריסה עצמית של קומת הגג עוד לפני חג פורים- דבר לא בוצע, תוך זלזול בדרישות החוק המינימאליות, המחייבות כל מוסד ציבורי בעיר".

    לסיום מוסיפים בעירייה כי "למען הסר ספק, ובניגוד לדיווחים השקריים, אין מדובר בהריסה של בית כנסת, בית מדרש או ישיבה, חלילה, אלא מדובר בהריסה של קומה אחת לא חוקית על גג המבנה שבנויה מחומרים קלים ומסוכנים לבטיחות הציבור, מתוך 7 קומות של ישיבה הפועלת במקום. עיריית ירושלים תמשיך להקפיד על דרישות החוק, המינהל התקין ותמלא אחר הוראות בית המשפט, מתוך אחריות ודאגה לבטיחות הציבור".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      לא מתוך צדקות, אלא מתוך חוסר הבנה: האם מחשבה על הרס ישיבה מצדיקה שריפת פחים, מהומות, זריקת חפצים, צעקות? מבין העברות החמורות בתורה ישנה את העברה של חילול ה'. מי לוקח על עצמו את זה? האם הם לא לוקחים בחשבון את זה שההירהור הראשון של אלו שרואים מבחוץ שזה כולל שוטרים וטלויזיה חושבים – את זה הם לומדים בישיבה? איפה העדינות, הצניעות, השקט שהיו בהפגנה של גזירת הגיוס האם הכל היה הצגה?
      כואב מאד לראות את ההתנהגות המתלהמת הזאת. התנהגות שלא הוולמת בשום מצב בן ישיבה.

      1. מצחיק שכמוך האם החילונים האטיופים וכל סוג חוג שהוא לא עושים הפגנות הפוך הקידוש ה' אצלנו זו צורת ההפגנה אף אחד לא שורף את עצמו ולא מסכן שוטרים כמו שנראה הפגנות אצל אחרים סה"כ מגינים בגופם על ישיבתם כל העולם מבין את זה, חוץ מחרדים נחיתיים שכל היום מחפשים להתיפיף ל'חילונים המתורבתיים' וזה חילול ה'

        1. יש הבדל עצום ישיבה שבנתה לא ע"פ חוק היא עבריינית הגם שמדובר בישיבה תחשוב יש שכנים מדרכה וכו'

      2. You are 100% right, it's a terrible chilul hashem, how could a rosh yeshiva allow this to happen?

    2. 7

      מישהו התיר להם לצאת עם ס"ת? מה זה? ס"ת זה משחק ילדים? יש כללי הלכה ברורים ונוקשים מתי מוצאים ס"ת לרחובה של עיר? נראה לי שהשתבשו שם לגמרי.

      1. מותר להציא ס"ת לרחובה של עיר אם הוא עטוף בטלית לכו"ע, כמו בהכנסת ס"ת

    3. 6

      כולם קיצונים, השאלה על מה, אחד על גזרת הגיוס והחינוך, השני, על ארץ ישראל, השלישי, על גזרת השישים ארבעים ביהדות התורה, והרביעי, על קומה לא חוקית שנבנתה בישיבה!
      כל המאמרים ב'יתד' כנגד מרן ראש הישיבה שליט"א יכולים להיות אקטואליים עכשיו כנגדם כבומרנג!

    4. 5

      למה ישנם חרדים שחובבים עקשן ועושים את זה ע"ח חילול ה'